Skärpta allmänna råd i Gävleborg för att minska smittspridningen av covid-19.
Mer information om coronaviruset i Bollnäs kommun.

Du som företagare får kostnadsfritt ta del av intressanta föreläsningar och gäster, nätverka, framföra dina åsikter, ställa frågor, träffa tjänstemän och politiker, och kanske till och med hitta nya samarbetspartners och kunder.

Företagarcafé arrangeras en gång i månaden, i september och oktober höll vi till på Scandic Hotell i Bollnäs. Självklart var mötesplatsen anpassad efter rådande omständigheter, med begränsat antal deltagare per träff, hålla avstånd, handsprit etc.
Företagarcafét i november ställer vi om till ett digitalt möte. 


Företagarcafé 26 november - DIGITALT:
Efter tre års arbete lanseras nu varumärket Hälsingland. Sedan 2017 har alla sex hälsingekommunerna drivit arbetet med att identifiera potentialen med varumärket Hälsingland. Gemensamt har vi konstaterat att det finns en stor potential både för fler besökare och ökad inflyttning i landskapet. Arbetet har även resulterat i en gemensamt formulerad vision:
Att tillsammans bygga ett levande och växande landskap, verka för ökad inflyttning, fler besökare och etablera Hälsingland som ett av Sveriges topp 5 resmål.
Resultatet av tre års arbete är nu sammanfattat i en intern varumärkesbok – Hälsingeboken.
Alla deltagare kommer att få ett varsitt exemplar av boken.
Föreläsare & projektledare för varumärket Hälsingland: Maria Rosén.

Anmäl dig till Susanne, klicka här
OBS! Ange fullständig postadress vid anmälan för att få Hälsingeboken postad till dig.

Plats: Digitalt
Tid: 17:00
Tema 26 november: Varumärket Hälsingland och Hälsingeboken.
Länk till mötet mailas ut onsdag den 25/11.

Varumärket hälsingland 6e6da


Tidigare företagarcafé:

Företagarcafé 29 oktober
Höstens andra företagarcafé gästades av Johan Tunhult från Mellansvenska Handelskammaren och Ted Radgren från Arbetsmarknadskunskap. De bjöd på en inspirerande och tänkvärd föreläsning.
Arbetsmarknadskunskap är ekonomisk förening från Västerås, som gjort stor succé på många platser i Sverige. De representerar arbetsgivare och har hittat ett sätt att kommunicera med ungdomar och få dem intresserade av den lokala arbetsmarknaden och vad de behöver göra för att få arbete lokalt. Dom ser sig själva som en tydlig länk mellan ungdomar och näringsliv.

Arbetsmarknadskunskap


Företagarcafé 24 september
Höstens första företagarcafét i fullbokad lokal, hade temat ”tänk om - tänk nytt”. Ett föredrag om Snajds arbete med varumärket Ulla Jacobsson. Vi fick lyssna till deras resa när dom växlat om från traditionell försäljning via återförsäljare, till den digitala resan under Corona, vilka lärdomar och insikter de landat i.

Företagarcafe Snajd 347be


Företagarcafé hösten 2020:
Torsdag 24 september - Scandic
Torsdag 29 oktober - Scandic
Torsdag 26 november - Digitalt
Torsdag 17 december 

 

Dela på Facebook

Tommy

Näringslivsutvecklare
Susanne Radgren
0278-258 51
Skicka e-post