Frågor och svar

Här kan du få svar på de vanligaste frågorna som gäller Unikum och Nuddis.

Har du inte möjlighet att använda BankID så pratar du med personalen på din förskola, som då informerar dig om hur du ska göra.

Kortare meddelanden kan lämnas i appen. Skriv meddelandet i kommentarsfältet Dagsinfo till personal/Kommentar. Meddelandet visas bredvid barnets bild i Nuddis-appen för personalen på förskolan.

Ja, det går bra. Det är önskvärt att anmäla frånvaron så fort som möjligt så att personalen kan planera verksamheten. Välj ”Ledig” eller ”Frånvarande/Sjuk” och klicka på Ändra.

Om du behöver ändra ditt barns schema, med kortare varsel än två dagar, ta kontakt med personalen på din förskola.

Du som vårdnadshavare ansvarar för att dina kontaktuppgifter är aktuella i kommunens elevregister Skolplatsen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. då Nuddis och andra system sedan hämtar uppgifterna automatiskt därifrån.

Systemet skickar påminnelser till din e-postadress. Sju dagar innan din sista schemalagda tid skickar systemet en påminnelse om att det är dags att lägga nytt schema. Vill du inte ha påminnelser vid exempelvis semester så markeras barnet som frånvarande i schemat.

Du kan alltid fråga personalen om hjälp eller maila till support.utbildningskontoret@bollnas.se. Beskriv gärna tydligt vad problemet är, vad du gör när det blir fel, vilken telefon eller läsplatta du använder och om det har fungerat tidigare.

Information om ditt barn lagras i tre år. Därefter avpersonifieras informationen men ligger kvar för att kunna användas som statistik.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
5 april 2024 kl. 15.23

Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till: